dinsdag 13 oktober 2015

Wollig

Bedankt aan iedereen die een commentaar schreef bij mijn voorlaatste blogpost over het wolspinnen! Hoe is het nu verder verlopen? Wel, met slechts 2 klossen (1 lege en 1 volgesponnen enkeldraadse wol) kon ik dankzij de navajo methode toch een 3-draadse wol twijnen. 


Wat is het internet dan een ongelofelijk hulpmiddel! Even googlen en je vindt zo een filmpje waarin deze techniek wordt uitgelegd en voorgedaan!


De draad is hier en daar wat dikker, maar het breit vlot en ik denk dat ik juist genoeg ga hebben voor een paar wanten...


Die kan ik stilaan wel gebruiken om 's morgens naar mijn werk te fietsen, want het begint al aardig koud te worden...


Groetjes!
Hilde

7 opmerkingen:

  1. Nou dat ziet er goed uit en heb je lekker vlot gedaan ,en nu snel een klos erbij bestelllenwant dit gaat super worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleur! En ik moet lachen om je wanten; ze zijn zo elegant en lijken te lachen! (Nee, ik heb nog niet aan de wijn gezeten op deze vroege ochtend :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor dat spinnen en een superkleurtje met dat appelblauwzeegroen draadje er door... of zie ik dat fout! Brei inderdaad maar snel verder want je zal ze nodig hebben op de fiets! Brrr... koud al hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gelukt, die zelfgesponnen wol. Dat zullen warme wanten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow...mooi die laatste foto! En je wol vind ik al blauwmens geweldig mooi...die wanten heb je vast al nodig gehad idd! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wanten zijn heerlijk. Want je kunt er zo lekker met je vingers in friemelen. Lekker warm! Prachtige kleur ook! Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!