maandag 8 september 2014

Zondag

Een heerlijke zondag was het gisteren, een mooie nazomerdag met een gouden randje!
De dag begon 's morgens om 8 uur met een eenzame duurloop van 10 kilometer door de velden met een zicht van amper enkele meters door de dikke mist! Ik kwam een konijn tegen dat rustig verder knabbelde in een wei, een kalfje dat naast de wei stond te grazen en mij verbaasd aankeek, nog een jogger en een mevrouw met een hondje. Heerlijk die rust! En hoe mooi zijn bedauwde spinnenwebben! Het lijkt wel kant. Nu ben ik niet zo'n fan van spinnen, maar ik heb wel veel bewondering voor hun prachtige weefsels...

De hond verdiende het ook om lekker lang uitgelaten te worden, dus trokken we na het ontbijt naar het bos, waar de heide mooi paars kleurde en een overgebleven kamperfoeliebloem haar heerlijke geur verspreidde.
En wat is er meer typisch aan de herfst dan een paddenstoel, liefst rood met witte stippen?!


Eenmaal terug thuis kabbelde de zondag rustig verder: beetje koken, eten, was ophangen aan de draad, een sjaal opspannen (het laatste stadium voor hij echt 'af' is, uitstel ligt dan vaak op de loer...) en mijn haaknaaldenetui eindelijk eens afwerken...


Het patroon komt uit het tijdschrift 'La maison Victor' van vorige winter. Daarin stond het als breinaaldenetui, maar een breinaaldenetui heb ik enkele jaren geleden al gemaakt en voldoet nog prima!


Wat maakt een ontspannende zondag helemaal af?! Een boeketje bloemen plukken in de tuin!


En nu kunnen we er weer een weekje tegenaan!

5 opmerkingen:

  1. Wat een gave haaketui heb je gemaakt, ben helemaal weg van het stofje en de gehaakte binnenkant (mooie kleur!) past er echt perfect bij. Groeien die bloemen allemaal in je tuin? Het boeketje is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Natalie! Inderdaad, deze bloemen komen allemaal uit onze tuin, toch is onze tuin niet zo groot, hoor. De zinnia's zijn echte aanraders: zaaien in mei en je hebt de hele zomer mooie, felgekleurde snijbloemen!

      Verwijderen
  2. Prachtig boeket...
    Prachtige collage van de ochtendrun! Moet die kleine dapperik ook mee die 10 km rennen? Ocharme dat dutske met zijn korte pootjes! :-)
    Zomer is zalig maar nu de herfst zich aankondigt kan ik ook weer genieten van de mooie kleurtjes in de natuur. Zo heeft elk seizoen toch zijn eigen charme!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kleurrijke, vrolijkmakende bos bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!