donderdag 17 juli 2014

Rondje door de tuin


Ik heb Picmonkey ontdekt, wat leuk om daarmee collages te maken! De zinnia's springen er met hun roze kleur echt uit, vind je niet? Als je ze van dichtbij bekijkt, zie je hoe ingenieus knap ze zijn: er staat rond het hart van de bloem nog een kring van mini-bloempjes, wat wonderlijk!


Ook groen en wolken spreken mij aan. Deze prachtige eik staat in de tuin van de achterburen, maar ik ben maar wat blij dat hij zo ver in onze tuin reikt.


Lijkt het zo niet net alsof wij in een bos wonen?! De krentenboom (Amelanchier) is in ieder geval door de jaren heen een weelderige bos geworden in onze tuin. Het is één van mijn lievelingsbomen omdat je er elk seizoen plezier van hebt: in de lente bloeit de boom met witte bloemetjes, in de zomer hangen er roze besjes (de krenten) aan waar de vogels gretig van snoepen, in de herfst verkleurt het blad in mooie oranjegele tinten en in de winter is er het silhouet van de kale takken (en in ons geval: het zicht op een witte plastic zak die er blijkbaar ooit is in gewaaid, zo hoog dat ik er met geen mogelijkheid aan kan om hem er uit te halen. En geloof mij, ik heb er halsbrekende toeren voor uitgehaald! :))


Hier zie je Slisse, onze kip die alleen maar naar buiten wil komen om zich te laten fotograferen in ruil voor zonnebloempitjes, haar lievelingseten... Ze is 6 jaar maar legt al 2 jaar geen eieren meer. Haar zusje, Cezar, is een  tijd geleden een natuurlijke dood gestorven, maar Slisse leeft gelukkig nog. En ook al is ze niet productief (waarom moet alles in het leven steeds maar 'productief' zijn?!), ze hoort bij ons in de tuin!


Mijn bedje met pas gezaaide pluksla...


... en pas gezaaide courgetteplanten. Denken jullie dat dit nog wat wordt deze zomer? Ik weet dat het vrij laat is, maar courgetteplanten hebben zo'n enorme groeikracht dat ik het toch de moeite van het proberen waard vond.


Ook de spin Sebastiaan is (al) weer van de partij! Nu nog een mini-kruisspin, maar in de herfst ongetwijfeld groot en dik. Buiten heb ik geen schrik van spinnen, maar in huis daarentegen, olala!
De zogenaamde dikke huisspinnen jagen mij de daver op het lijf. Gelukkig heb ik deze schrik niet over gegeven aan mijn dochter, zij komt mij meestal verlossen van de spin!

3 opmerkingen:

  1. Jouw Sebastiaan kan vriendjes worden met mijn muskusboktor. :)

    Inderdaad een superbossige tuin. Ik zou ook heel blij zijn met de eik van de buren.
    Mooie bloemen heb jij, zeg, en zoveel... in deze tijd van het jaar is het in onze tuin altijd wat minder. Alleen bloemen in potten, hortensia's en boshyacinten. Ik moet dringend ook eens wat zomerbloeiers kopen.

    Schattige kippenfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben helemaal weg van de zinnia's! Ik heb ze in mei gezaaid en ben superblij dat ze het zo goed doen. Een echte aanrader, Brigitte, ik gok dat deze bloemen ook bij jou in de smaak vallen met hun prachtige, sprekende kleuren!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie post weer! Wat zul je genieten van je bosrijke tuin!! Compleet met Slisse de huiskip. Nou ja, meer tuinkip. Mijn ouders hebben ook zo'n krentenboom in de tuin, het is inderdaad het hele jaar een feest, ze hebben er voor de wintervogels altijd vetbolletjes in de boom.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!