zondag 8 juni 2014

Tutorial eenvoudig zakje met koord



Ik weet het, niets nieuws onder de zon: het internet loopt over van beschrijvingen van tasjes en zakjes, maar toch vond ik niet meteen iets naar mijn goesting toen ik een simpel zakje met trekkoord wilde maken en dus heb ik het maar op 'mijn manier' gedaan.

Ik ging als volgt te werk:


 
Neem 2 lapjes stof van bijvoorbeeld 40cm op 28cm.

 
 
Zet op 5cm van de bovenrand aan beide kanten een potloodstreepje (voor de tunnel).

 
Zigzag de randen langs 3 kanten (van potloodstreepje tot potloodstreepje) om het rafelen tegen te gaan. Leg de stofjes met de goede kanten tegen elkaar, speld vast en stik vast langs de 3 zijden (opnieuw van potloodstreepje tot potloodstreepje) met een naadwaarde van 1cm.

 
Knip bovenaan aan beide zijkanten ter hoogte van het potloodstreepje tot aan de naad.

 
Plooi de stof bovenaan dubbel, strijk en speld vast.

 
Stik vast aan beide zijden zoals je kan zien op de foto hierboven.

 
Plooi de rand bovenaan dubbel toe tot op 5cm van de bovenrand en stik vast.

 
Keer het zakje naar de goede kant en strijk er even over. Als koord gebruikte ik macramékoord van de Banier.

 
Knip 2 stukken koord.
 
Et voilà: klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!