maandag 3 maart 2014

De pop van tante Hilde

Gisteren brachten we een bezoekje aan ons pasgeboren nichtje in het moederhuis. Ze is zo mooi en zo klein en fijn! We zijn helemaal weg van haar en ... zucht... ik wou dat wij nog zo'n schattig boeleke hier in huis hadden! Waar is de tijd! Onze grote, supertoffe tienerdochter is deze week zalig aan het snowboarden in Oostenrijk...
Ach, iedere leeftijd heeft zijn charmes en wij zijn rijk aan herinneringen aan de tijd dat zij zo klein was!

Naast het jurkje en vestje van mijn vorige blogpost maakte ik 'last minute' nog een 'Tante Hilde' pop.
Ik had het boek meteen toen het uitkwam al gekocht omdat ik er simpelweg niet aan kon weerstaan, maar tot nu toe had ik er nog niets uit gemaakt. De geboorte van ons nichtje was voor mij het perfecte excuus om er eindelijk mee aan de slag te gaan!

De beschrijvingen in het boek zijn erg duidelijk en het is dan ook niet moeilijk en niet heel tijdrovend om de eenvoudige poppenversie (zonder wollen haartjes en losse kleren) in elkaar te steken.
Het fotograferen daarentegen...! Iedere keer als ik mijn fototoestel bovenhaal, denkt onze hond dat hij gefotografeerd gaat worden en zorgt hij ervoor dat hij prominent in beeld komt!

 
Ha, dit is beter! Zo kan alle aandacht tenminste naar de pop gaan! Ze draagt uiteraard een kleedje in dezelfde stof als het jurkje voor ons nichtje.

 
De ouders waren blij met het cadeau en ik dus ook!

Hier poseert popje nog eens trots naast het boek van haar 'uitvindster'.

 
Bedankt, Tante Hilde, voor jouw fantastische boek en jouw inspirerende blog!
 
Deze week ben ik lekker thuis met vakantie, veel tijd dus om te naaien en te haken. Er liggen hier nog erg veel UFO's (UnFinished Objects) in huis, dus daar ga ik maar eens invliegen!
 
Tot de volgende keer!
xxx

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Wat super leuk zeg de Hilde pop. Ik heb vroeger ook poppen gemaakt en nu ik dit zie gaat het weer helemaal kriebelen. Ik ga zo gauw de blog van tante Hilde bezoeken. En wat heb je een fotogeniek hondje! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief popje. Echt leuk als kraamcadeau. Ik hoop dat die van mij ook snel kunnen poseren. Ik heb er al een tijdje niets aan gedaan helaas.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Ik lees ze met veel plezier!